آسابرگر، آرتور. (1997). روایت در فرهنگ عامیانه، رسانه و زندگی روزمره. ترجمه محمدرضا لیراوی. تهران: سروش.
ابراهیمزاده، عیسی و ولاشجردی، راضیه. (1391). «تحلیلی بر انگیزه گردشگران و تاثیر عامل جنسیت و درآمد بر آن». فصلنامه مطالعات شهری. شماره 4، 10-1.
رحیمنیا، فریبرز؛ پورسلیمی، مجتبی و کریمی مزیدی، احمدرضا. (1393). «تأثیر صادرات نامرئی کالاها و خدمات گردشگری بر اشاعه فرهنگ( نقش تبدیلگری تصویر ذهنی مقصد گردشگر)». مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری. شماره 11، 117-96.
ضرابیان، فرناز و منعام، محمدرضا. (۱۳٨۹). «بررسی و میزان عوامل تأثیرگذار بر حس مکان». نشریهی شهرداریها. شماره٨۹، ۲٨-۲۲.
علیقلیزاده فیروزجایی، ناصر؛ رمضانزاده لسبوئی، مهدی و اسمعیلی، مجید. (۱۳۹٤). «عوامل مؤثر در انگیزه گردشگران در انتخاب مقصد گردشگری با تاکید بر جاذبههای روستاهای مناطق کویری و بیایانی(مطالعه موردی: نواحی روستایی خور و بیابانک)». فصلنامه علمی-پژوهشی و بین المللی انجمن جغرافیای ایرانشماره٤۶، ۳۲۱-۳٠۱.
قادری، اسماعیل و مطهر، سیده مهسا. (۱۳۹۲). «بررسی عامل کششی انگیزاننده گردشگران در انتخاب مقصد، مقایسه مقاصد داخلی و خارجی (مطالعه موردی شهر تهران)». فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری، شماره ۲، ۲۹-۱۵.
قربانی، رسول. (۱۳٨۲). «توریسم و پویایی فضای شهری». نشریه دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تبریز، شماره ٤۱، ۱۳۱-۱۱٧.
کلینی ممقانی، ناصر و خرم، مهدی. (۱۳٨٧). «اثرگذاری و نقش احساس در فرآیند طراحی محصول درآمدی بر روششناسی مهندسی کانسی». نشریه بینالمللی علوم مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران. شماره 19، ۱۶٠-۱۵۱.
کاظمی، مهدی و فرهادی، محمد. (۱۳٨٧) .«تحلیل ادراک شهروندان زاهدانی در توسعه گردشگری چابهار». جغرافیا و توسعه. شماره ۱۲، ۱٠٠-٨۱.
کلانتری، عبدالحسین و فرهادی، محمد. (۱۳٨٧). «جوانان و مصرف گردشگری». فصلنامه تحقیقات فرهنگی. شماره ۲، ۱۹۱-۱۵۹.
گولتا، گولیلمو. (۱۹۳۹). روانشناسی توریستی. ترجمه: محمدحسن افضلینژاد. تهران: انتشارات تالار کتاب.
لوته، یاکوب. (2000). مقدمهای بر روایت در ادبیات سینما. ترجمه: امید نیک فرجام. تهران: مینوی خرد.
محمودی، سمیه؛ رنجبریان، بهرام و فتحی، سعید. (1394). «توسعه مدل تصویر ذهنی گردشگران بالقوه از مقصد گردشگری ایران:. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری. شماره 29، 44-21.
نصراللهی، زهرا؛ جهانبازی، نا و ناصری، طاهره. (1393). «ردهبندی استانهای کشور بر حسب جاذبههای گردشگری. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری. شماره 28، 37-17.
یاسوری، مجید؛ شاکرینیا، ایرج و شفیعی ماسوله، سیده سمیرا. (۱۳۹٤). «ارتباط رضایتمندی، دلبستگی و مقاصد رفتاری گردشگران(مورد مطالعه: گردشگران بندر انزلی):. مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری. شماره۱۳، ۲۲۹-۲٠۶.
Bernabei, R., Freeman, K., & Power, J. (2011). The Value of Stroytelling in Product Design. Pennsylvania: IGI Global.
Mayet, C., & Pine, K.J. (2010). The Psychology of Gift Exchange. University of Hertfordshire Internal Report.
Prayag, G., Hosany, S. (2014). When Middle East Meets West: Understanding the Motives and Perceptions of Young Tourists from United Arab Emirates. Tourism Management, 40, 35-45.
Cast, S. (2013, August). The Importance of Narrative. Retrieved May 18, 2016 Available from: http://www.mindtheproduct.com/2013/08/the-importance-of-narrative/
Bruck, J. (2004, May). The Evolution of Gift Giving. Retrieved April 22, 2016 Available from: http://www.jonbruck.com/thoughts/papers/evolution_GiftGiving.pdf