اردلان، نادر و بختیار، لاله. (1380). حس وحدت: سنت عرفانی در معماری ایرانی، ترجمه: حمیدشاهرخ اصفهانی، تهران: نشرخاک.
اسفنجاریکناری، عیسی. (1385). میبد شهری که هست، تهران: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری.
افشار، ایرج. (1347). یادگارهای یزد: معرفی ابنیه و آثار باستانی، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
حاجیقاسمی، کامبیز. (1383). گنجنامه: مساجد جامع (بخش دوم) تهران: دانشگاه شهیدبهشتی و انتشارات روزنه.
دهخدا، علیاکبر. (1338). لغتنامه، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ژوله، تورج. (1381). پژوهشی در فرش ایران، تهران: یساولی.
سبحانی، جعفر. (1370). فرهنگ اصطلاحات و تعبیرات عرفانی، تهران: انتشارات طهوری.
ضیاءپور، جلیل. (1353). نقوش زینتی در ایران زمین از ابتدا تا دوران ماد، تهران: وزارت فرهنگ و هنر.
سفلایی، فرزانه. (1382). پایداری عناصر اقلیمی در معماری سنتی ایران، مجموعه مقالات سومین همایش بهینهسازی مصرف سوخت در ساختمان، تهران: سازمان بهینهسازی مصرف سوخت کشور.
عباس، سیدجان و شاکرسلمان، عامر. (1383). همآراستگی در نگارههای اسلامی، ترجمه: آمنه آقاربیع، مشهد: بهنشر.
علیمحمدی اردکانی، جواد. (1386). پژوهشی در زیلوی یزد، تهران: فرهنگستان هنر.
فنایی، زهرا. (1387). سیری در صنایع دستی ایران، نجفآباد: دانشگاه آزاداسلامی واحد نجفآباد.
قائینی، فرزانه. (1383). موزه آبگینه و سفالینههای ایران، تهران، سازمان میراث فرهنگی: انتشارات و تولیدات فرهنگی.
مصدقیان، وحیده. (1384). نقش و رنگ در مسجد گوهرشاد در تهران، تهران: کتاب آبان.
وایه، گاستون. (1363). هنر اسلامی در سدههای نخستین، ترجمه: رحمان ساروجی، گیلان: انتشارات گیلان.
ویلسون، اِوا. (1380). طرحهای اسلامی، ترجمه: محمدرضا ریاضی، تهران: سمت.
اسفندیاری، آپهنا ، چلیپا. (1388). رمز انسان کامل، فصلنامه فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی، تهران، شماره 1، 20-5.
افشارمهاجر، کامران. (1379). نمادگرایی در هنرهای سنتی، نشریه هنرنامه، تهران، ش 6، 63-50.
حسینی، هاشم. (1390). کاربرد تزیینی و مفهومی نقش شمسه در مجموعه شیخ صفیالدین اردبیلی، دوفصلنامه مطالعات هنراسلامی، تهران، ش14، 24-7.
خزایی، محمد. (1381). نمادگرایی در هنراسلامی، تأویل نمادین نقش در هنر ایران، مجموعه مقالات اولین همایش هنراسلامی، مؤسسه مطالعات هنر اسلامی، تهران، 142-125.
راسختلخداش، رقیه. (1387). تجلی تخیل مقدس در نقشمایههای سفال و سرامیک دوران اسلامی، فصلنامه نقشمایه، ش2، 71-70.
روحفر، زهره. (1388). تجزیه لعاب سفید و آبی براساس آزمایش پیکسی، مجله باستانشناسی و تاریخ، ش32، نشردانشگاهی، تهران،50-48.
شایستهفر، مهناز و شکرپور، شهریار. (1388). مقایسه طرح و نقش زیلوبافی میبد و مسجد جامع یزد، دوفصلنامه مطالعات هنراسلامی، ش11، مؤسسه مطالعات هنراسلامی، تهران، 42-25.
محبی، حمیدرضا. (1384). محمدتقی آشوری، نماد و نشانه در نقشپردازی زیلوهای تاریخی طرح محرابی (صف)، فصلنامه گلجام، شماره 1، تهران، 60-42.
محمدی، رامونا. (1387). نقش خورشید در هنرهای اسلامی، دوفصلنامه نقشمایه، ش2، تهران،41 -51.
پایاننامهها
توکلی، حمید. (1378). رنگ در تصویر سینما، پایاننامه کارشناسیارشد پژوهش هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
چیتی، منصور. (1379). بررسی نقشمایههای گرافیکی کتیبههای مسجدجامع یزد از دوره سلجوقیان تا تیموریان، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته گرافیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
حیدری، عصمت. (1382). نقش رنگ در تزیینات معماری اسلامی، پایاننامه کارشناسی ارشد، باستانشناسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
همپارتیان، تیرداد. (1382). نقوش انسانی، حیوانی و گیاهی سفالینههای نیشابور (قرون چهارم و پنجم هجری قمری)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس.
Feherevari, G. (1973). Pottery of the Safavid and Qajar periodsin, (Islamic pottery, a comperehensive study Based on the Barlow Collection, faber & faber, London.
http://www.yazdchto.ir/SC.php?type=component_sections&id=61&t2=DT&sid=49 .
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=934&articleID=637348.
www.sadmu.com/menu1/Description.a&px?id=1025